06 augusti 2017

Projekt restgarn del III- filten är klar

Efter inköp av nytt grått garn kunde den färdigställas, den så kallade restgarnsfilten.





Förutom att det grå garnet tog slut så att jag fick köpa nytt är jag nöjd med filten. Den var trots sina långa varv ganska rolig att sticka eftersom jag bytte färg på ränderna, och det kändes som att jag gjort klart en sektion varje gång en rand var klar. 

Jag har utgått från sjalmönstret Pop Beads av Amy Miller, men gjort om den till filt. Idén fick jag från Sudderutt som hade gjort likadant. Garnerna är tunna sockgarner blandat med Sandnes Lanett. Jag blandade så många färger jag hade så att den ska kunna passa till både en pojke och en flicka. Tanken är nämligen att den ska bli en present till en nyfödd så småningom. Från början hade jag även tänkt göra kanten runt om i olika färger, men eftersom jag nu fick köpa ett nytt grått nystan ville jag sticka upp så mycket som möjligt av det och tog det till i-corden istället. Såhär i efterhand är jag glad för det. Det gjorde att intrycket blev lite lugnare och håller ihop filten bra.