09 mars 2016

Helgens loppisfynd

Att gå på loppis tycker jag hör våren och sommaren till, och även fast det inte riktigt är vår än har jag fått riktigt loppissug. Både denna helg och förra har det därför blivit en tur till olika loppisar. 





Denna lilla du köpte jag i helgen. Det är en handbroderad linneduk. Jag gillade färgerna, och tycker den kan passa lite extra bra när det blir påsk, även om jag kommer att använda den året om. Eftersom jag själv både har testat att fålla linnedukar (på slöjden på högstadiet) och brodera (gick kurs i broderi i fjol) förstår jag vilken tid det har tagit att göra denna duk, även fast den är liten. Känner mig därför lyckligt lottad som blivit ägare till den, men också lite sorgsen över att den på loppis värderades till 15 kr.

2 kommentarer:

Anna sa...

Fin duk! Och vas. Är den också loppad?

bondtösen sa...

Vasen är en favorit, men tyvärr inget loppisfynd.