20 februari 2016

När man hittar den perfekta färgen

När jag började sticka hittade jag hela tiden så många nya fina garner som jag ville testa. Det fanns alltid nya kvaliteter och färger som pockade på uppmärksamheten. Men ju längre jag stickat, desto kräsnare har jag blivit. För det första vill jag att de garner jag stickar med har en viss kvalitet, och jag föredrar om de är gjorda i naturmaterial. För det andra så blir jag allt kräsnare när det gäller färg. Det händer därför inte så ofta längre att jag springer på ett garn som jag känner att jag bara måste ha. Blev därför lite överväldigad när den lokala garnaffären fått in en ny färg i garnet Zenta. Den heter aqua, och den är helt perfekt! 


Jag har stickat i det här garnet förut, en spetssjal, och resultatet blev väldigt fint även om jag inte blev jätteförtjust i känslan när jag stickade. Det var okej, men inget som jag egentligen trodde att jag skulle sticka i igen. Men nu får det alltså en chans till när det kommit i en så fin färg. Jag har stickat provlapp, och förhoppningsvis har jag snart en Slanted Sleeven i turkost.

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Jättefin färg. Jag läste att din lokala ica-affär tagit in garnet och blev oerhört förvånad att ett så fint garn kunde finnas i en ica-butik. Men så var ju inte fallet visade det sig. Ser fram mot att få se din slanted sleven.

Marika sa...

Yay! Den är supersnygg, färgen, och passar dig så bra. Ska bli kul att se koftan när den blir klar.

bondtösen sa...

Nej, det var ju garnaffären och inte mataffären Efwa, och tur är nog det :-). Tänk om såhär fint garn skulle vara så lättillgängligt. Det hade varit otäckt för stashen!

Stickningen pågår för fullt, och tror jag kan kan hinna komma ner till slutet av ärmhålen redan nu i helgen. Det går så snabbt när man gillar garnet!

Anna sa...

En riktig Louice-färg, eller hur!

ylva sa...

Ja verkligen en Louisefärg , kommer bli himmelskt .....