31 januari 2016

Epistropheid

Stickcaféer är så himla bra. Man får så himla mycket inspiration där! Sist jag var på ett såg jag Annas fina mössa Epistropheid, och kom på att jag såklart måste sticka en själv. Så sagt och gjort.



Jag har stickat i Superwash Safir som som jag hade i min stash. Det lila är rester från koftan Empire och det vita kommer från ett misslyckat vantprojekt som jag höll på med i fjol. 

Jag stickade storlek L som skulle bli en ganska löst sittande mössa. Nu blev den inte riktigt lika lös som jag från början hade hoppats, men jag får i alla fall plats med en hästsvans under, vilket inte är så snyggt men väldigt praktiskt. Det bästa med mössan tycker jag är mönstret vid hoptagningarna. Det blev så himla snyggt, och det är såna små detaljer som för mig kan göra stor skillnad.

Garn: Superwash Safir
Stickor: 2,5 mm till resåren, 3 mm till mönsterstickningen 

1 kommentar:

ylva sa...

Håller med , jättefina ihoptagningar . Grattis till fina mössan :)