16 januari 2016

En liten, färgglad kofta

I år började jag jobba med mitt sticklöfte redan innan året hade börjat. I december köpte jag nämligen garn till en liten babykofta. Mönstret jag har använt är väldigt populärt. Det finns över 1000 projekt upplagda på ravelry, och jag kan förstå varför. Ränderna är verkligen beroendeframkallande, man vill bara sticka en till och en till. Och så är det ju alltid roligt med små projekt, så att man snabbt kommer långt. 



Garnet jag använt är Lanett Babyull från Sandnes, vilket har blivit lite av en favorit. Det är så mjuk och trevligt att sticka med, och så finns det många roliga färger. Här valde jag rosa och oranget, en färgkombination som jag tycker är väldigt pigg och somrig. 

Vem som ska få koftan har jag ännu ingen aning om, men den kan säkert komma väl till pass som present till någon så småningom.

Mönster: b14-27 Jacket and Trousers från Drops
Garn: Lanett Babyull från Sandnes
Stickor: 2,5 mm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig färgkombination!

ylva sa...

Åh vilken härlig kofta och jag gillar färgkombinationerna jättemycket .