10 januari 2016

Årets andra par sockar



För ett par år sedan köpte sockgarn som jag tänkt sticka en kofta av, men någon kofta blev det aldrig. Garnet passade inte alls till det mönster jag hade tänkt sticka, så jag har alltså haft en rejäl mängd sockgarn liggandes sedan dess. Men nu har jag börjat arbeta på förrådet! Garnet är Pallas, ett medeltjockt och riktigt trevligt garn från märket Teetee. Jag stickade pappas julklappssockar i det, och nu har jag även stickat ett par sockar till. Först hade jag tänkt ha dem själv, men så tyckte jag att skaftet blev för kort. Eftersom jag är lat lät jag bli att repa och gjorde istället foten lite kortare så att de ska passa en storlek 37 (jag har 39/40). Tänker att de ska få vara gästsockar. 



Jag är väldigt förtjust i mönstret. Det har en fläta med vridna maskor som löper utmed bägge sidor av foten, och jag tycker det är så snyggt! Jag har redan börjat sticka på ett par sockar till i samma mönster som jag hoppas ska kunna passa till mig själv. 

Mönster: Waffle Creams 
Garn: Pallas från Teetee
Stickor: 2,5 mm

Inga kommentarer: