16 november 2014

Halvvantar med rosetter

Den turkosa koftan som jag börjat sticka på vill sig inte. Jag stickar lite för hårt, så resultatet blir lite "stabbigt". Det som stickats behöver därför repas upp, och då passade jag på att sticka ett litet projekt emellan. Jag tycker det kan behövas vid såna här tillfällen, så man får tillbaka lite inspiration.



De här halvvantarna tänker jag att jag ska använda på kontoret nu i höst och vinter. Är inte helt säker på vad jag tycker om rosetten, den kändes nästan för gullig när jag fått dit den, men i övrigt är jag nöjd. Garnet är supersoft från Magasin Duett som jag har hållit dubbelt, och jag måste verkligen sticka mer i det. Det är både trevligt att sticka med, och så blir det så härligt fluffigt när man sköljt upp det.

Mönster: Fingerless Mitts with a Bow. Gratismönster från Elann
Garn: Supersoft
Stickor: 3 mm

Inga kommentarer: