13 november 2013

Veckans fråga: Att vara eller icke vara?

Minns ni denna?


Jag köpte en dyr bok (dock även väldans fin och trevlig, med många olika mönster som jag skulle vilja sticka), stickade provlappar en hel dag och velade om garn i flera veckor. Allt detta enbart för att kunna sticka denna tröja. Extra roligt kändes det eftersom Fasta maskor också skulle sticka sig en. Fast nu är det inte roligt längre. Jag har mätt och dragit och gjort om och dragit lite till, men jag blir inte nöjd. Jag tror inte att tröjan kommer att sitta bra, och jag har tappat inspirationen helt. Frågan är nu bara; att vara eller inte vara? Ska den få bli klar eller ska jag repa upp? Just nu lutar det mot det senare. Det är ju inte så att jag lär använda tröjan om jag inte blir nöjd, och då känns det ju som ganska stort slöseri av både garn och tid om jag gör klart den. Ändå så tar det emot att repa upp. Lustigt det där. 


3 kommentarer:

Liisa sa...

Nä, så synd! Om du inte tror du blir nöjd så repa upp! Man blir inte glad av arr ha tröjor hemma som man ändå inte använder.

ylva sa...

Ja jag håller med! Men jag tror att jag ska sticka lite till , jag kom ju också av mig lite ...vi får väl hitta nåt annat i så fall eller hur :-) för boken är ljuvlig och det finns många mönster kvar

bondtösen sa...

Stärkt av era kommentarer har jag nu börjat repa upp samt hittat ett nytt mönster till garnet. Kanske gör jag ett nytt försök med tröjan en annan gång. Ska bli spännande att se hur din blir Ylva, för jag tycker ju ändå att den är väldigt fin.