10 november 2013

Space invaders

Förra året frågade min morbror om jag inte kunde sticka en mössa till honom, och givetvis kunde jag det. Han ville att den skulle vara tunn och svart. Gärna även med något mönster. Jag stickade därför en tunn svart mössa som jag sedan broderade en dödskalle på. Han blev väldans nöjd, och i år kom det en ny beställning med samma kriterier. Tunn svart mössa med något litet mönster. Resultatet blev denna:


Jag tycker att mönstret blev fint, det är broderat med maskstygn, men jag är lite orolig för hur det ska mottagas. Dödskallen från i fjol var ju mitt i prick vad han ville ha, och det här är ju ganska annorlunda. Lite gulligare och lite nördigare. Ska bli väldigt spännande att höra hans åsikt.  

Mönster: Carlsbad hat 
Garn: Lanett från Sandnes
Stickor: 2,5 mm
 

Inga kommentarer: