21 oktober 2013

Bokrecension: Varmt och stickat


Som jag har väntat, men nu äntligen är den här! Boken Varmt & stickat av Eva Trotzig och Erika Åberg. Precis som Eva Trotzigs förra bok, Varma tumvantar och några sockar, så är det här en bok med massor av vackra bilder och en hel massa inspiration. Mönstren är dock något knapphändiga, och ibland lite svåra att förstå, så det är främst för bildernas skull som jag köpt boken. Med detta sagt har jag dock hittat ett par mönster som jag skulle vilja sticka, bland annat en sjal med fin spetskant. En annan sak som jag gillar med boken är att författarna har använt många svenska garner, och det är ganska stort fokus just på ull och kvalitet. Så, sammanfattningsvis, den här boken köper du om du vill få massa trevlig inspiration. 

Inga kommentarer: