22 augusti 2013

Tyska fiskben


Inte de bästa sockarna jag åstadkommit, men helt ok. De heter "Herringbone from Kiel" och mönstret kommer från boken "Around the world in knitted socks" av Stephanie van der Linden. Det jag verkligen gillar med dessa sockar är fiskbensmönstret. Det jag inte gillar är hälen. Den är stickad med korta varv med mystiska vändningar för att förhindra att det inte bildas hål (som det ju lätt gör annars). Problemet kan ligga i att jag inte riktigt fattade hur jag skulle göra dessa vändningar, för ena sidan av varje häl är ganska snygg medan den andra inte är det. Nästa gång får det nog därför bli en egen hälvariant istället.

Mönster: Herringbone from Kiel 
Garn: Sandnes Sisu
Stickor: 2,5 mm

1 kommentar:

Blenda sa...

Fina, jag gillar också mönstret!

Ha det gott /Blenda