30 mars 2013

Haruni

Kände att jag var i behov av en vårsjal, så jag stickade mig en haruni. Precis som förra gången jag stickade en haruni så slätstickade jag ända ut till bladmönstret. Jag tycker att mönstret framträder mycket bättre då.


I bladnerverna har jag stickat in pärlor. Tidigare när jag har gjort detta har jag använt mig av en tunn tråd för att trä på pärlorna på maskorna, men den här gången använde jag en virknål istället. Eftersom jag var rädd att jag skulle köpa en nål som skulle vara för stor för att trä genom pärlorna köpte jag minsta möjliga, tror det var 0,75 mm, men jag får säga att den var i minsta laget. Det var lite svårt att få med sig maskan genom pärlan utan att garnet delade sig, men efter ett tag fick jag ändå in en viss teknik. Dessutom så tror jag att den här virknålen kommer att gå och använda till pärlor som är storleken mindre än de som jag använde (mina är 4 mm) vilket ju kan vara bra för framtida projekt.


Mönster: Haruni
Garn: Drops baby merino
Stickor: 3,5 mm

2 kommentarer:

Blenda sa...

Så himla fin! Jag tycker nästan att Haruni med slätstickat är snyggare än originalet!

Snögumman sa...

Så otroligt fin!