06 januari 2013

Ritva

De här vantarna började jag på innan jul och jag hade dem som underhållning på tåget när jag skulle hem på jullov. Stickade en vante åt gången, så de fick givetvis olika storlek. Jag undrar varför jag aldrig lär mig att man ska sticka båda samtidigt. Jag har ju faktiskt två set av både strumpstickor nr 2,5 och 3 just för att jag ska kunna göra det. Å andra sidan har jag ofta flera projekt på gång samtidigt, och då brukar seten inte vara lediga på samma gång i alla fall. Ja, ja. Igår repade jag upp och stickade om. Problemet är därmed löst!




Jag tycker mönstret ser lite tufft ut, som ett par Ritva, så Ritva får namnet bli.

Mönster: eget hopkok döpt till Ritva
Garn: Rauma finull (såklart!)
Stickor: 2,5 mm

1 kommentar:

Blenda sa...

Superfina! Är imponerad över tålamodet att sticka om... Undrar om jag någonsin kommer att ha sådant tålamod... :-)

Ha det gott/Blenda