02 november 2012

Julklapp nr 2


Sist jag var hemma var jag och träffade farmor. Hon visade sin nya jacka, och då hände det. Hon önskade sig en stickad mössa! Jag ska väl kanske inte överdriva. Hon sa "nu fattas bara en mössa som passar till" varvid jag utropar "men det kan ju jag sticka en!". I vanliga fall brukar hon protestera, men det gjorde hon inte denna gång. När jag var med kompisen S till Yll och Tyll häromdagen och hittade mönstret till en mössa med flätor så var jag därför bara tvungen att köpa det. Jag har kortat av den lite, för jag tror inte att farmor skulle uppskatta hänget som är på originalet, men i övrigt tror jag att den kommer att passa henne perfekt. Nu funderar jag bara på om den ska få vara som den är eller om jag ska sätta på en tofts med.


När mössan var klar kom jag att tänka på mina Hillevi- vantar. De har precis samma färg och passar helt perfekt till, så de får följa med i paketet. 

Garn: ONION Camel+Merino
Stickor: nr 7

1 kommentar:

Blenda sa...

Superfint, både mössan och vantarna!

Ha en bra helg! /Blenda