02 september 2012

Fritt etter Fana




Här är den, Fritt etter Fana!

Den var ett rent nöje att sticka! Mönstret var roligt och garnet helt underbart. Det är Creative Focus worsted från Rowan, och jag kan definitivt rekommendera det. Lagom fluffigt, mjukt och härliga färger. 

Jag har gjort några små förändringar från mönstret. Jag stickade inte rutmönstret på ärmarna och jag gjorde om ärmkullen. Dessutom har jag sytt dit ett dekorativt resårband som extra kant runt halsen och så har jag broderat lite mindre än på orginalet. 

Mönster: Fritt etter Fana av Sidsel J Høivik
Garn: Creative Focus Worsted från Rowan + østlandsgarn till broderierna och den virkade kanten
Stickor: nr 3,5
Virknål: nr 3,5

Detta var ett kul projekt!


2 kommentarer:

Marika sa...

Den blev fin!

Blenda sa...

Så fin den blev! Det gjorde du bra!
/Blenda