20 juni 2012

Liljevalchs

I måndags var jag med ett härligt gäng till Stockholm för att titta på hemslöjdens utställning på Liljevalchs. Löven var helt fantastiska!

Trots att jag främst är intresserad av textila tekniker så blev mina favoriter ett i trä och två i metall.


Änglahästar av Kent Olander.


Blommor av Emma Lansfors.


Ett träd av Olle Gustavsson.


Även om löven var dagens höjdpunkt så fanns det även mycket annat att se på Liljevalchs, som den här klänningen till exempel. Den är tillverkad av colaburkar! Visst är den cool?

1 kommentar:

Blenda sa...

Hej, och tack för fin kommentar om min pippikofta!

Jag gillar det där lövet med trädet, vad vackert det är! Tänk att kunna göra sådant...

För övrigt tycker jag att din filt av (mormors)rutor är fantastiskt fin, jag hade aldrig kommit på att ha de färgerna! Men de passar ju kanonfint ihop!

Ha det gott/Blenda