11 april 2012

Sittorm


Och så hade jag två sittormar. Väldigt praktiskt när man har två stolar. Den blev faktiskt klar strax före påsk, men jag har inte hunnit fota den förren nu. Mönstret är hur enkelt som helst och slukar restgarner.

Mönster: Sittorm från tidningen LAND
Garn: Diverse restgarner i ull och alpaca
Stickor: nr 4

I och med att sittormen blev klar före påsken och min bolero under påsken så lyckades jag minska antalet pågående stickningar till endast tre! Den ena är dessutom en filt som ligger hemma i Östergötland och som jag brukar sticka på när jag är hemma på besök, så den räknas knappt. Kände mig så duktig att jag var värd att påbörja ett nytt projekt, och med ett besök hos Vadstena ull och garn var det lätt ordnat. Har påbörjat en randig bolero. Den är oerhört snabbstickad och kommer att passa perfekt till sommarens klänningar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej
Har du fortfarande mönstret till sittormwn kvar??
Mvh
Lena